Alfa Romeo 4C Spider: Az „olasz” gének

Az Alfa Romeo többszörösen díjnyertes kupéjának kabrió kivitelével: az Alfa Romeo 4C Spider előtanulmányával tért vissza a nemzetközi autószalonok porondjára. Az egyedi részleteiről és jellegzetes kidolgozásáról könnyen megismerhető újdonság előzetese egyelőre stílusgyakorlat csupán, amelynek segítségével az Alfa Romeo fejlesztői kiválaszthatják azokat a tartalmakat, amelyek belekerülhetnek a jövő év elejére tervezett, sorozatgyártású modellbe.

A Spider modellek mindig is kiemelt jelentőséggel bírtak az Alfa Romeo történelmében; hiszen ezek képviselik az automobilizmus legszabadabb, érzelmekkel leginkább átitatott ágát. Ugyanez a szellemiség érhető tetten az Alfa Romeo 4C Spider prototípusánál: az újdonság természetes evolúciója az Alfa Romeo múltbeli Spider modelleinek, amelyek nagyszerű izgalmakat, kiemelkedő vezetési élményt, lenyűgöző formatervet és nagy teljesítményű, rugalmas motorokat adtak a világnak.

A márka formatervezői központjában megrajzolt, középmotoros, kétüléses, hátsókerék-hajtású prototípus megerősíti a márka kiemelkedő teljesítményét a szegmensben, amint arról az Alfa Romeo korábbi, összetéveszthetetlen Spider modelljei is tanúskodtak. Ezek a világ valaha létezett legszebb autói közé tartoztak, legyen szó az ötvenes évek Giulietta Spiderjéről, a Diploma előtt című film (1967) mitikus Duettójáról vagy a varázslatos Alfa Romeo 8C Spider modellről. Most pedig az Alfa Romeo 4C Spideren a sor, hogy színre lépve átvezesse a jövőbe az Alfa Romeo hagyatékának szerves részét képező technológiai és emocionális értékeket.

Az előtanulmány különleges jellemzője az exkluzív, háromrétegű magasfényű fehér fényezés, amely megjelenésével szinte életre kelti az autót, kiemelve annak plasztikusan megformált, finoman kidolgozott felületeit. Az eltéveszthetetlen eleganciájú, olasz műalkotás fölé – a legtisztább Alfa Romeo hagyományokat követő – lenyűgöző vászontető, valamint szénszálas szélvédőkeret borul; utóbbi szerkezeti merevítő elemként és aerodinamikai komponensként egyaránt szolgál, összhangban az Alfa Romeo exkluzív „funkcionális szépség” szintézésével.

A vadonatúj formai megoldások folytonos keresése az új, szénszálas héjú fényszórókban, az eltérő átmérőjű (elöl 18, hátul 19 colos), egy tömbből kimart könnyűfém keréktárcsákban és a nagyméretű, egyedi Pirelli abroncsokban is megnyilvánul. Alapvető formaterve és lényegre törő anyaghasználata teszi különlegessé a belteret, amelynek kialakítását egyetlencél: a maximális vezetési élmény megteremtésének vágya vezérelte.

Oszd meg!

Vélemény, hozzászólás?