Bugatti Veyron Grand Sport L’Or Blanc: Porcelán-autó

470 millió forintnak megfelelő euró egy autóért? Bizony, ennyibe kerül a Bugatti Veyron Grand Sport L’Or Blanc, amely a világ leggyorsabb olyan utcai kocsija, amit porcelánnal díszítettek, és kézzel festettek.

Az olasz származású Ettore Bugatti által, 1909-ben alapított, s az eltelt 102 év alatt a világ egyik – ha nem a – legexkluzívabb autóit előállító francia gyár a Veyron befejezését egy olyan fényűző variánssal képzeli el, amelyre talán még soha nem volt példa.

“Eleinte úgy tűnik, szokatlan a porcelán alkalmazása egy autónál. De pontosan ez az, amit a Bugatti név sugall: kivételes ötletek a megvalósításban, miközben a leggondosabb minőségi és esztétikai munka a kivitelezésben. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy Ettore Bugatti örökségét továbbvigyük” – nyilatkozta Dr. Stefan Brungs értékesítési és marketing igazgató.

Bugatti Veyron Grand Sport L’Or BlancA Veyron műszaki alapjain nyugvó L’Or Blanc az első pillantásra különleges megjelenésével veszi le az embert a lábáról, s itt nem az autó teljes egészére gondolok, sokkal inkább annak absztrakt színvilágára. De a lényeg itt és most nem is ez, hanem a pocelán részletek, amelyeket az autó kisebb részletein lehet felfedezni: a jelvények, az olajbetöltő fedél, valamint a tanksapka is a Bugatti, illetve a projektbe társként bevont berlini Királyi Porcelánmanufaktúra (KPM) kivételes érzékkel megáldott kollégáinak keze munkáját dícséri.
Az autón belül csak az ívek hasonlítanak a Veyron-alapra. Akárcsak a külső optika, a félelmetes száguldásnak alárendelt, de mégis csalogató beltérben is visszaköszönnek azon motívumok, amelyek a külső színharmóniát jellemzik, s még egyedibbé varázsolják a valaha gyártott leggyorsabb szupersportautójának utasterét.

Bugatti Veyron Grand Sport L’Or BlancAhogy fentebb említettem, a különleges verzió műszakilag egy az egyben megegyezik az alapot adó Veyronnal. A 8,0 literes, négy turbófeltöltővel lélegeztetett 16 hengeres W-motor – melynek hivatalos teljesítménye 1.001 lóerő, legnagyobb nyomatéka 1.250 Nm -, a duplakuplungos, 150 ms alatt kapcsoló automatikus sebességváltó, illetve a Haldex-kuplunggal támogatott négykerékhajtás közös munkájának eredménye a 400 km/h feletti végsebesség, s a 2,5 másodperc alatti 100-as sprint.

Oszd meg!

Vélemény, hozzászólás?