Honda EV-Ster Concept: Könnyű álom

Amikor a Honda bemutatta a hibrid CR-Z-t, sokan siratták a márka kompakt sporthagyományait. A tokiói szalonon bemutatott elektromos sportkupé azonban felszáríthatja a könnyeket: az EV-Ster ugyanis izgalmas és ígéretes jószág.

Elsőként is hátsókerék-hajtású, amit a Honda a méretskála alsó szegmensében évtizedek óta nem kínált. Az elektromos erőforrás 160km/h végsebességhez segíti hozzá az autót, és mivel a karosszéria pillekönnyű, szénszálas műanyag elemekből épül fel. Ugyanennek köszönhetően a 3,57 méter hosszú, másfél méter széles (vagy inkább keskeny) autócska akkumulátorának mindössze 10 kWh kapacitása dacára akár 160 kilométert képes megtenni egyetlen, háromórás feltöltéssel. Az autócska tehát fürge, noha némileg megtévesztő, hogy az 5 másodperces adat nem a tengerentúli gyártóktól megszokott 60 mérföld per órára, hanem 60 km/órára vonatkozik – de az EV-Ster így is van olyan paprikás, mint egy túlmotorizált városi kisautó.

Honda EV-Ster ConceptKülönben sem érdemes nagyon száguldozni egy olyan autóval, aminek nincs normális kormánya: a Honda egy kétkarú irányítóegységet álmodott a vezető elé, aki tükör-imitációkba rejtett kiegészítő képernyők segítségével tarthatja kontroll alatt a jármű adatait. Sőt, akár szabályozhatja is azokat, hiszen az EV-Ster motorteljesítménye és futómű-karakterisztikája szabadon módosítható, attól függően hogy éppen kényelmesen vagy dinamikusan szeretnénk-e autózni.

Oszd meg!

Vélemény, hozzászólás?