Bizonyára emlékeznek még a Louis de Funes klasszikus rendőrkalandjaira a St. Tropez-i tengerparton. Szinte minden filmben felbukkantak a francia autógyártás klasszikusai. Ezek közé tartozik a kimondottan tengerparta szánt Citroën Mehari. A Toyota most a közel fél évszázada bemutatott minimál stílust gondolta újra, környezetbarát csomagolásban.
Mivel az autó a Toyota dél-franciaországi tervezőközpontjában készült talán nem meglepő a „citroenes” párhuzam. Érdekesség, hogy a speciális masina tervezésébe bevonták a francia Jean-Marie Massaud építész-dizájnert, amely meg is látszik az autó épületszerű kockás megjelenés.
A ME.WE koncepció tulajdonképpen egy válságkezelő programnak is felfogható, hiszen a kocsi kicsi, könnyű és olcsó.A csővázas szerkezethez, sok-sok habosított műanyag, alumínium, illetve bambusz párosul, így születhetett meg az elektromos dobozocska.A karosszéria hossza 3,44, szélessége 1,75, magassága 1,6 méter. Az adatokból remekül érzékelhető, hogy az autó nem túl nagy. Ennek ellenére kényelmesen elfér benne 4 utas, az útiholmik, amelyek elsősorban strandkellékek a főleg a tetőcsomagtartóra kerülhetnek, hiszen klaszikus értelemben vett csomagtartó nincs, a hátsó ülések alá pakolhatunk még. Az ülések mögé a kerekekbe szerelt villanymotorok hajtását biztosító akkumulátorok kerültek. A helyzettől függően a motorok ki-bekapcsolásával a jármá lehet első-hátsó vagy 4×4-es meghajtású is. A könnyű mechanikának is köszönhetően a jármű súlya mindössze 750 kg, így egyébként ha az autó elakadna valahol, akkor a négy utas, akár maga is arrébb pakolhatná a kocsit.
A kocsi egyetlen extrájának a magát karosszériát borító oldalpanelek számítónak. Túl azon, hogy újrahasznosított, s később megintcsak újrahasznosítható elemekről van szó, a vevő tetszése szerint választhatja ki annak színét, textúráját és formáját. Strandautóhoz illően nemcsak az oldalablakok engedhetőek le, hanem az első szélvédő is lesüllyeszthető a karosszériába, ezzel is enyhítva a klíma hiányát.Az oldalfalak mellett a padló is bambuszból készült. Eső ellen köpönyegként az ülések noprén fedést kaptak, a két üléssor, pedig a kényelmesebb piknik érdekében ki egyszerűen kivehető. Az autó egyetlen érintőképernyőből álló műszefal, csak a sofőr kormányba dugott okostelefonjával kelthető életrő, és innen varázsolhat navigációt, zenét az utazáshoz..
A lehető legpuritánabb koncepció, környezetbarát csomagolásban és környezetbarát meghajtással. Hogy a Toyota víziójából lesz a sorozatgyártású modell a jövő kérdése!