Audi Crosslane: Jövő-menő

Az Audi legújabb crosslane coupé koncepciómodelljével mutatja a jövőbe vezető utat a dizájn és a hajtáskoncepciók területén. E tanulmányban a technika és a formatervezés egészen újszerű kölcsönhatásban állva mutatja be az Audi elkövetkező Q-modelljeinek formai nyelvezetét. Az Audi crosslane coupé Multimaterial Space Frame konstrukciója révén mind saját tömege, mind pedig gazdaságossága és energetikai mérlege tekintetében új utakat jár, egyben az Audi ultra könnyűszerkezetes koncepció legújabb fejlesztési lépcsőjét képviseli.

A saját fejlesztésű, 1,5 literes, háromhengeres TFSI-aggregát és a két elektromos gép együttműködésére épülő, innovatív és gazdaságos, hálózatról tölthető (Plug-in) rendszerű hibridhajtás 100 kilométerenként átlagosan mindössze 1,1 liter üzemanyaggal is beéri, kilométerenként csupán 26 gramm széndioxid kibocsátása mellett. Az eredmény pedig olyan nagyvárosi jármű, amely nem utolsósorban levehető teteje és az „Audi connect” koncepció keretében kínált testre szabott szolgáltatásai révén szólíthatja meg különösen eredményesen a fiatal és sportos vásárlók körét.

Audi CrosslaneA 2+2-üléses Audi crosslane coupé hosszúsága 4,21, szélessége 1,88, míg magassága 1,51 méter, tengelytávja pedig 2,56 méter. Karosszériája erőteljes és markáns benyomást kelt, s immár az Audi Q-modelljei elkövetkező nemzedékének formai nyelvezetére utal. Orrkialakítását a tartóival hangsúlyosan több szegmensre osztott „singleframe” hűtőrácsa határozza meg, amelynek impresszív kerete teherviselő elemként integrálódik a Multimaterial Space Frame rendszerébe. E megoldás jól szimbolizálja az Audi crosslane coupé megalkotása mögött rejlő filozófiát, vagyis a technika és a dizájn egészen újszerű egységét kínáló alapkoncepciót.

Audi CrosslaneA trapéz-alakú fényszórók az Audi Matrix LED-fényszóró technikájával készültek, amelynek minden funkcióját kisméretű, egyenként vezérelhető fénykibocsátó diódák látják el. Különösen precíz pozícionálásukról mikro-tükörrendszer gondoskodik. A lökhárítóban a tervezők nagyméretű, mindvégig sima felületű légbeömlő nyílásokat alakítottak ki. A motorházfedélen két kisméretű nyílás enged bepillantást a Multimaterial Space Frame konstrukció felső alumíniumtartójára.

Audi CrosslaneA koncepciómodell oldalának domináns formái a kerékjáratok feletti hangsúlyos élek. Az utastér kimondottan keskeny üvegezett felülete, az úgynevezett „üvegház” erősen döntött C-oszlopokban végződik, még jobban kiemelve az Audi crosslane coupé formáinak kupészerű vonásait. Az ajtók kontúrjait egészen mélyre húzhatták a tervezők, mivel a Space Frame építési mód a küszöbök kivételesen lapos kialakítását tette lehetővé. Az ajtók nyitását követően jól láthatóvá válnak a Multimaterial Space Frame alumíniumszerkezetei.

Audi CrosslaneA hátsó lámpatestek a fényszórók motívumainak variációi, miközben a csomagtér-ajtó illesztési fúgája két részre osztja őket. Az alsó traktusán szénszál-erősítésű műanyagból (CFK) készült hátsó lökhárító jócskán felfelé nyúló alumínium diffúzor-idomot foglal magában. A tetőt két CFK-héj alkotja, s mindössze szűk tíz kilogrammot nyom. A vezető, illetve az első utas egyaránt egyszerűen kireteszelheti, majd a karosszériatörzsről leválasztva a csomagtartó fölé rögzíthető.

Audi CrosslaneA csomagtartót a karosszéria különválasztott, teknőszerű struktúrájaként alakították ki a tervezők, s az ülőpárnáktól függetlenül kialakított hátsó üléstámlákkal képez közös egységet. Gombnyomásra a teljes konstrukció mintegy 40 centiméternyit elektromosan előrecsúsztatható, a rárögzített tetőelem ekkor éri el végállását. A csomagtartó alatti tér szintén elérhető, amely a szennyezett és nedves tárgyak optimális tárolására kínál lapos rekeszt.

Oszd meg!

Vélemény, hozzászólás?