A Lamborghini nyitott típusai két szempontból is éllovasnak tekinthetőek. Egyrészt nagy valószínűséggel a világ legkevésbé praktikus autói, hiszen a szerény hasmagasságon, a jelentős szélességen és a hatalmas holttereken túl még a tető felszerelése is legalább öt percet vett igénybe, két fő kreatív munkásságát igényelve. Másrészről egy V12-es Roadster vezetése kétségtelenül az élet olyan ritka élményeinek és izgalmainak egyike, amiért minden áldozat meghozatala is szerény árnak számít – azonban a Murciélago után az Aventador hasonló átirata még a korábbi hiányosságokat is igyekszik kiküszöbölni.
Bemutatta az Aventador roadster-változatát a Lamborghini: a Sant’Agata Bolognese-i gyártó zászlóshajójával a gazdagabbak megtapasztalhatják, milyen érzés 350 km/h-val száguldani úgy, hogy nincs tető a fejük felett. Szigorú szemmel nézve a roadster-változat egyetlen újdonsága a levehető tető, azonban ez is különleges megoldás. A szénszálas anyagból készült, két panelből álló, mindössze 6 kilogrammos tetőt kézzel szerelheti le a tulajdonos, de a gyár szerint a feladat végtelenül egyszerű, ráadásul a tetőkomponensek az autó orrában található csomagtérben is elférnek.
Azt már korábban is tudtuk, hogy a karosszéria merevségével a tető eltávolítása után sem lehet probléma, így a mérnököknek már lehetőségük nyílt az olyan részletekkel való játékra, mint például az utasok feje mögötti boruló ívek légbeömlőként, légterelőként való hasznosítása.
Mindezen túl megemlítendő az olyan opciós tételek felbukkanása, mint az „Azzurro Thetys” fényezés, a „Sabbia Nefertem“ kárpitozás, vagy éppen a rugózatlan tömegből kerek 10 kg-ot lefaragó „Dione” könnyűfém felnik, de a lényeg akkor is az, hogy nincs az a pokoli körülmény, hideg, vagy csapadék, ami beárnyékolhatná a V12-es földöntúli énekének örömeit.
A Lamborghini tervezőinek sikerült megoldania, hogy az Aventador tető nélkül se veszítse el eredeti karakterét. Ahol kellett, az utasok biztonsága érdekében megerősítették az autót, ugyanakkor a Sant’Agata Bolognese-i gyártó hangsúlyozza: a motorral mozgatható hátsó ablaknak és egy szélterelő panelnek köszönhetően száguldás közben is csendes a nyitott Aventador utastere.
Más területen nincs érdemi változás a normál változathoz képest: a hajtásról 6,5 literes, V12-es, 700 lóerős motor gondoskodik, amellyel az Aventador 3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, a végsebessége pedig akár 350 kilométer/óra is lehet. Aki tető nélkül kívánja élvezni ezt a teljesítményt, annak mélyen zsebbe kell nyúlnia: a roadster-változatért 300 ezer eurót kér az olasz gyártó.
Az autó gyorsaságát a márka születésének 50. évfordulójához igazodva Miamiban ünnepelte a Lamborghini, és az egész éves ünneplés sorozatnak részeként itt vezeték be a piacra Aventador Roadster-t is. Miamiban konvojban haladt végig 50 Lamborghini,amelyeknek úti célja a reptér volt. A Sant’Agata Bolognese-i gyártó a Federal Aviation Administrationtől, a légügyi hatóságtól kapott különengedélyt arra, hogy a reptér déli kifutópályáján gyakorlatozzanak. Bár a reptéren egy tucat Aventador Roadster száguldozott, hitelesített sebességmérést a hivatalos közlés szerint öt autóval végeztek.
A végeredmény: a 6,5 literes, V12-es, 700 lóerős motorral hajtott autó 338 km/h-s sebességet ért el, amivel – mint a gyártó hangsúlyozza – bőven felülmúlta az utasszállító repülőgépek 240-290 kilométer/órás felszállási sebességét. Tartalék elméletileg még így is van az álló helyzetből százra 3 másodperc alatt felgyorsuló Aventadorban, amelynek csúcssebességét a márka 350 kilométer/órára taksálja. A különleges menetpróba előtt egyébként fotózáson vettek részt az autók, amelyek az American Airlines Boeing 777-ese mellett sorakoztak fel.
A floridai város repülőterén tartott demonstráció sikert aratott, hiszen alaposan felpörgette a megrendeléseket, eladásokat. Egy évre előre minden Aventador elkelt, legközelebb 2014 nyáron juthat hozzá egy ilyen Lamborghinihez.