Lamborghini Centenario Roadster: 
Szülinapos száguldás

A legendás Lamborghini alapítója, Ferruccio Lamborghini születésének századik évfordulóját a Genfi Autókiállításon egy igazán különleges modellel ünnepelte meg. A korábbi kupoé verziót, most a Monterey Autós Hétre készülve egy roadster verzióval egészítették ki.


Lamborghini Centenario RoadsterNem kell azonban nagyon tolakodni, a Roadster verzió 20 darabos mini szériaja is látatlanban elkelt a bemutató előtt. A fedetlen verzió hajtásáról is V12-es, 760 lóerős szívómotor gondoskodik. Mivel a kocsi tömege mindössze 50 kg-val vált nehezébbe a menetteljesítmény a nyított verzió esetében is fenomenális.

A Centenario Roadster 0-ról 100 km/h-s sebességre 2,9 másodperc alatt gyorsul (0,1 másodperccel lassabb a kupéhoz képest), végsebessége pedig 347 km/h. A monocoque vázon kívül az első csomagtérfedél, az ajtók, a tető, a szárnyak, az oldalsó szoknyák és a diffúzor is szénszálból készült ugyanis. Az autó súly/lóerő aránya még ebben az esetben is impozáns 483 lóerő/tonna.

Lamborghini Centenario RoadsterA mérnökök azért a még nagyobb teljesítmény elérése érdekében az autó aerodinamikáját is kezelésbe vették. A hűtőnyílásokat, az aerodinamikai terelőelemeket, az első és hátsó szárnyat, az oldalszoknyát és diffúzort is a végletekig csiszolgatták a gondos kezek.

Lamborghini Centenario RoadsterAz állandó négykerékmeghajtású sportkocsihoz a Lamborghini egy hátsókerék-kormányzási rendszert is készített, amely a jobb manőverezés érdekében alacsony sebességnél a hátsó kerekeket az elsőkkel ellentétes irányba fordítja el. Ez a városban az autó fordulókörének csökkentése révén a szűk utcákban való araszolást könnyíti meg, míg nagy sebességnél a rendszer a Centenario stabilitását javítja.Lamborghini Centenario Roadster

Oszd meg!

Vélemény, hozzászólás?