Morgan 3 Wheeler: Hagyományörző

Harry Morgan őrűlt ötlete volt, hogy három kerék is elég a száguldozáshoz. Nem kell nagy karosszéria, elég egy jó motorkerékpár motor egy egyszerű sebességváltó és rajtra készek! Igen ám, de ez az ötlet az 1900-as évek elején pattant ki a brit fiatalember fejéből. Így közel 100 év után ragadta meg újra az alkalmat a hagyományos favázas sportkocsit gyártó Morgan és hozta vissza a köztudatba a 3 kerekű masinát!

Az 1909-től 1953-ig gyártásban lévő élményautó újkori átirata persze már a modern technikára támaszkodik, noha az előzetes tervekkel ellentétben a hajtásról nem a Harley Davidson erőforrása gondoskodik, hanem az említett gyártó termékeinek finomhangolására szakosodott S & S elnevezésű vállalat saját, kéthengeres 1,8 literes V-motorja, ami 115 lóerős teljesítményével nem csak erősebb lett a vártnál, de így a modell tömegéből is sikerült lefaragni egy keveset. Érdekesség, hogy az eredeti VW Bogár nyugdíjazása óta ezzel először hajt léghűtéses erőforrás olyan járművet, ami nem motorkerékpárnak minősül.

Morgan 3 WheelerHa valaki első ránézésre távolságtartó maradna a Morgan tákolmányával szemben, egyáltalán nem vetnénk meg érte. Gondoljunk csak bele, hogy átlagos testalkatú utasokkal a fedélzeten, gyakorlatilag egy Porsche 911-es tömeg/teljesítmény arányával bíró járműbe szándékozunk beülni, ami mellőz mindenféle biztonságérzetet, s az első apró tárcsafékek és a hátsó dobfék triumvirátusa sem valami bizalomgerjesztő. Miközben a hajtott kerék jól tapadó Toyo Proxes abroncsot kapott, addig az elsőkön csak keskeny Avon, motorkerékpárra szánt gumik feszítenek. Döbbenetes számok következnek a gyorsulás és a végsebesség tekintetében is, előbbi 4,5 másodperc, utóbbi 185 km/h. És mindez három keréken!

Morgan 3 WheelerA negyedik kerékről való lemondás ellenére sikerült ügyesen kiegyensúlyozni a járművet, ami ugyan nevetségesen fest, de pokolian száguld, miközben a visszajelzések olyan közvetlenek, mintha saját zsigereinkben éreznénk az út minden apró jellegzetességét. A 100 km/órás sebességet itt 160-nak véljük, ezért aztán a közúti közlekedés szabályainak megszegése nélkül is igazi adrenalinforrás a háromkerekű. Nem számít, hogy semmi sincs szervózva, hogy nincs semmi, ami rajtunk kívül segíthetne minket, ha baj van – hiszen még ponyvatető sincs, ami megvédene minket az időjárás viszontagságaitól. Van viszont vezetési élmény, sikongatás, örömkiáltás és véget nem érő küzdelem – nem is a géppel, mint inkább önmagunkkal.Morgan 3 Wheeler

Oszd meg!

Vélemény, hozzászólás?