A Nissan bemutatta legújabb sport-tanulmányautóját, a Nissan BladeGlider modellt, amely alapjaiban tér el a sportautók teljesítményének kezelhetősége, a fékezés és a súlyelosztás hagyományos megközelítésétől. A Nissan BladeGlider kialakításának egyik jellegzetessége az elülső radikálisan keskeny nyomtáv: az autó orra jóval keskenyebb a hátuljánál, így az autó felülnézetből deltaszárny formájú.
A Nissan BladeGlider nem pusztán egy tanulmányautó, hanem egy javaslat az elektromos járműfejlesztés (EV) jövőbeni irányára, valamint egy kísérleti prototípus, amely ízelítőt ad a világ vezető elektromos járműgyártójának egyik hamarosan sorozatgyártásba kerülő modelljéről. A BladeGlider kifejlesztése során a formát a funkciónak rendelték alá. A Nissan a jármű egyedi felépítésével gondoskodott arról, hogy a vezető és utasai „fenntartható élményeket” éljenek át ebben a páratlan technológiára épülő, egzotikus stílusú elektromos autóban.
A vezetés magával ragadó élményére vágyó, ám a fenntarthatóságot előtérbe helyező autósok igényeire szabott BladeGlider túlmutat a teljesítményen és a gyorsuláson: a könnyed „siklás” birodalmába viszi az érzékeket. Ez a modell a Nissan márkát fémjelző „Innovation that excites” megvalósult formája, és jól demonstrálja a Nissan vezető helyét a zéró emissziós mobilitás területén. A BladeGlider úttörő szellemiségének köszönhetően különbözik minden eddigi EV tanulmányautótól, és a célja, hogy bebizonyítsa: az ilyen autók fogják uralni a közutakat a nem túl távoli jövőben.
Már önmagában a BladeGlider elöl elkeskenyedő alakja szembemegy azzal a felfogással, ami a belső égésű motor hőskora óta meghatározza a közúti járművek formáját. Az autó azonban nem csak megjelenésében forradalmi. Az elektromos járművek egyedülálló tulajdonságai új lehetőségeket tártak fel a formatervezők és a mérnökök számára.
A keskeny, 1 méteres első nyomtávú és széles, stabil hátsó nyomtávú BladeGlider úgy néz ki, mintha egyenesen egy kísérleti projektből csöppent volna elénk. Ám a tanulmányautó radikális felépítése teljes egészében az aerodinamikát és az egyensúlyt szolgálja. Az első kerekek egymáshoz közelebb helyezése csökkenti a légellenállást és javítja az irányíthatóságot, így magas oldalgyorsulási G értéket biztosít, amelyhez a jármű 30/70 arányú első/hátsó súlyeloszlása is hozzájárul. Az aerodinamikai leszorító erőt a kiemelkedően merev, mégis könnyű szénszálas padlólemez biztosítja, így nincs szükség a légellenállást keltő légterelők használatára.