A Škoda Citijet, Funstar és Atero után megérkezett a Škoda Element, a Škoda Akadémia diákjainak negyedik autója. Az újdonság egy elektromos hajtással szerelt buggy, amely a Citigo modell alapjaira épült és újabb bizonyíték a csehek fiataljainak kiváló szakértelmére. A diákok legújabb autója egy közúton is használható tengerparti buggy, amelyet megálmodói napelemmel, okostelevízióval, hűtődobozzal és mobil diszkóval is felszereltek.
A kocsi 3597 mm hosszú és 1641 mm széles. Tető és ajtók nélkül készült, csupán csak két ülés kapott benne helyet. Az autó hasmagasságát 60 milliméterrel megemelték, amely így egy külső megjelenésében teljesen egyedi, klasszikus nyitott buggy lett. Az ezüstszínű alvázvédő burkolat az autó első és hátsó részén illetve a terepjáró gumiabroncsokkal szerelt 16 colos fekete/sárga Scorpius könnyűfém keréktárcsák kifejezetten látványos elemei a „diákautónak”. A magasan húzódó kerékjárati íveket fekete szegély keretezi, amely a kerekek között a küszöbök alján húzódik tovább, egy vékony fellépőt kínálva az utasok számára.
Ajtók nincsenek, beszálláshoz egyszerűen csak a kockás mintázatú alumínium csíkkal dekorált oldalküszöbökön keresztül kell átmászni a sport kagylóülésekbe. A hátsó világítás LED technológiával működik. Nagy figyelmet szenteltek a részleteknek is, így például az autó sárga (Sárkánybőr színű) féknyerge is az apróbb elemek iránti odafigyelést tükrözi.
A sárga szélekkel és dekoratív öltésekkel készülő fekete bőr/Alcantara bevonatú kagylóülések eredetileg az Octavia RS modellből származnak, amelyeket ezúttal a Škoda Akadémia hímzett neve díszíti.
A 82 lóerő teljesítményű kompakt elektromotor 210 Nm nyomatékával hajtja a különleges tanulmányt. Az elektromos „diákautó” álló helyzetből 100 km/h-ás sebességre 13 másodperc alatt gyorsul fel, maximális sebessége pedig 130 km/h. A padlóba integrált lítium-ion akkumulátor kapacitása 18,7 kWh. Ez azt jelenti, hogy az út jellegétől, a vezetési stílustól és az össztömegtől függően a buggy akár 160 km megtételére is képes.