Aston Martin: Ál-arc

Az autógyárak a modell életciklusának a felénél jobbító szándékkal mindig változtatnak valamit az autón, ezek a fejlesztések azonban a leggyakrabban kimerülnek némi optikai kozmetikázásban. Természetesen az Aston Martin meghazudtolná a hírnevét, ha a modell továbbfejlesztése náluk is kimerülne egy egyszerű ráncfelvarrásban.

Az Aston Martin autóinak sohasem kellett szégyenkezniük a külső megjelenésük miatt, ellenben a teljesítmény adatok tekintetében bizony nem mindig tudták felvenni a versenyt a Mercedes-Benz, a Porsche és a Ferrari szörnyetegeivel. Az Aston Martin ezért most igazán mélyreható változtatásokat hajtott végre a Vanquish (és annak kabrió változatán, a Volantén), valamint a Rapide S modelljein.

Aston Martin V12 VolanteA britek fejlesztései így természetesen a műszaki alapokat sem hagyták érintetlenül, ezért az új Touchtronic III névre hallgató 8 sebességes automataváltót is megkapták a modellek. Az új váltó a gyorsabb kapcsolási ideje révén pedig az autók teljesítményére is jó hatással van, miközben a teljesen áttervezett váltómechanizmus sokkal simábban működik, ami pedig a gyár állítása szerint a kényelem terén is érezhető lesz.

Aston Martin V12 VantageA sebességváltó mellett az Aston Martin mérnökei a teljes hajtásláncba is belenyúltak, így néhány kisebb mechanikai és szoftveres változtatás révén további 3 lóerőt hoztak ki a 5935 köbcentiméteres V12-es erőforrásából, amelynek eredményeképpen az autók teljesítménye most már eléri az 568 552 lóerőt, és a 630 Nm-es forgatónyomatékot.

Aston Martin V12 VantageA motor mellett a futóművet és a fékrendszert sem hagyták érintetlenül az Astonnál, így a 0-ról 100 km/h-s sebességre 4,1 másodperc helyett 3,8 másodperc alatt gyorsuló és 324 km/h-s végsebességre képes sportkocsi keményebb első és hátsó lengéscsillapítókat is kapott.

Oszd meg!

Vélemény, hozzászólás?