A Lamborghini egy formai tanulmánnyal már megmutatta milyen is lehetne egy bikás SUV-modell. Most az Italdesign tervezőiroda játszott el a terepjárós gondolattal. A Parcour koncepciót ráadásul kupé és kabrió verzióban is elkészítették utóbbi a mai napig formabontó megoldás, így inkább a hatvanas, hetvenes évek képregény autói jutnak róla eszünkbe, mintsem a sorozatgyártásra érett valóság.
A Genfi Autószalonon bemutatott két, Lamborghini szívvel életre hívott tanulmánnyal kavarja fel az állóvizet: a Parcour kupé- és roadsterváltozatban egyaránt borzolja a kedélyeket. A név hasonlósága a modern sportágéhoz (parkour) nem véletlen, a városban fellelhető különféle akadályok mihamarabbi teljesítésére irányuló extrém próbatételt az Italdesign két kéz és két láb együttműködésével szemben ezúttal négy kerékre bízta. A tanulmányautó a crossoverek divatos elemeit a sportautók nélkülözhetetlen stílusjegyeivel vegyíti, ráadásul a végeredmény összhatása láttán akár egy Lamborghinit is beleláthatunk a modellekbe, hiszen a jellegzetes vonalak bizony az olasz sportautógyártó büszkeségeire emlékeztetnek.
Mindkét verzió utastere két fő számára biztosít kényelmes elhelyezést, akárcsak egy Lamborghiniben. A megfelelő menetteljesítményekről az olaszok 5,2 literes szívó V10-ese gondoskodik, amely nagyságrendileg 550 lóerős teljesítményhez segíti az Italdesign tanulmánymodellt. A tízhengeres mellé hétfokozatú duplakuplungos automataváltó párosul, amelyből a nyomaték mind a négy kerékhez tovább csörgedezik – az abroncsokat malomkő méretű, 22 hüvelykes könnyűfém felnikre húzták. Az autó 4530 mm hosszan nyúlik el, 2070 mm széles és 1335 mm magas, tömege pedig 1550 kg körül van. A stúdió szerint így a Parcour 3,6 szekundum alatt képes 100 km/h-ra gyorsulni, csúcssebessége 320 km/h.