Immár ötödik nemzedékében mutatkozik meg a BMW versenypályán és utcán egyaránt otthonosan mozgó nagy teljesítményű sportkocsijának nyitott változata, az új fejezet címe pedig ezúttal „M4 Cabrio”.
A BMW M4 Cabrio a 4-es sorozatbeli nyitott tetős testvérei elegáns vonalait örökölte. Formai nyelvezete igényesen fogalmazza meg egyéni és kecses körvonalait illetve kiegyensúlyozott arányait nyitott, akárcsak különösen dinamikus, B-oszlopok nélküli kupé-sziluettjét zárt tetővel. Az M4 Cabrio modellt mindemellett jellegzetes stílusjegyei is már első pillantásra a BMW M3/M4 család tagjaként azonosítják: motorházfedele karakteres domborulata („powerdome”), kettős tartóra szerelt, tekinteteket vonzó, külső visszapillantó tükrei, vagy éppen 18 col (extrafelszerelésként 19 col) peremátmérőjű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákkal és vegyes (azaz hátul szélesebb) abroncsozással szerelt kerekeket rejtő, hangsúlyosan domborodó első és hátsó sárvédői.
A BMW M4 Cabrio hajtásáról gondoskodó, teljes egészében új fejlesztésű, soros hathengeres aggregát – az M TwinPower Turbo technikával és magas fordulatú, kimondottan pörgős karakterével – az M3 Limousine és az M4 Coupé motorteréből lehet ismerős. Háromliteres összlökettérfogatából 431 lóerős teljesítményt, és igen széles fordulatszám-tartományon 550 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. A BMW M4 Cabrio így nem csupán kifejezetten sportos menetteljesítményekkel – 0-100 km/h gyorsulás mindössze 4,4 másodperc alatt (az opcionális hétfokozatú M kettős tengelykapcsolós sebességváltóval) – hanem a kényelmes, ám lendületes nyitott autózáshoz is bőségesen elegendő erőtartalékokkal szolgál.
Akárcsak a BMW M3 Limousine és a BMW M4 Coupé, a BMW M4 Cabrio szintén a következetes könnyűszerkezetes építés jegyében született. Motorházfedele és első sárvédői például éppúgy alumíniumból készülnek, mint nagy teljesítményéhez illeszkedő futóműve számos komponense. A különösen könnyű, extrém szilárdsága révén mégis nagymértékben terhelhető szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP) szintén több helyen alkalmazták a M4 Cabrio tervezői. A szénszál-erősítésű műanyagból készült, egyrészes kialakítású féltengely nem csupán jelentős statikus tömeg-megtakarítást eredményez, hanem a forgó tömegek nagyságát is csökkenti. A motortér szintén CFRP első toronymerevítője mindössze 1,5 kilogrammos tömeg mellett kínál olyan merevséget, ami egy hasonló kivitelű, ám alumínium alkatrésszel aligha lenne elérhető.
A BMW M4 Cabrio háromrészes, lehajtható fémteteje belül teljes mennyezetkárpitozással készül, s hatékony hangszigetelés mellett biztosít teljes körű téli használhatóságot. A tetőszerkezet gombnyomásra 20 másodperc alatt nyílik, s 18 kilométer/órás tempóig akár menet közben is működtethető.