A Mercedes-Benz igényt tart a világ legkényelmesebb kabriójának megépítéséért járó címre. Ezért hosszú idő után újra elkészítette legnagyobb modelljének az S-osztálynak a nyitott tetejű változatát is! A jelenlegi S-osztály hatodik változataként az S-osztály Cabriolet a világ legnagyobb luxusautó családjának tagja. Legközelebbi rokona az S-osztály Coupé, amellyel a kabrió változat alkatrészei 60 százalékán osztozik. A hátsó kialakítás azonban teljesen új, amely elsőként alumíniumból készül.
Az S-osztály Cabriolet oldalnézetből lenyűgözően dinamikus, kupés hatást kelt zárt vászontető esetén. A magas övvonal az alatta elegánsan hátrafelé lejtő domborítással, valamint a teljesen lehúzható ablakok nyitott tetőnél is kivételes látványt nyújtanak. A többrétegű, kimagasló anyagminőségű vászontető teszi teljessé a képet. A vászontető fekete, sötétkék, bézs és bordó színekben is elérhető. A középkonzolon található kapcsolóval nyitható és zárható a tető, akár 60 km/h-s sebességig. Ez a művelet körülbelül 20 másodpercet vesz igénybe.
Az S-osztály Cabriolet belső kialakítása a luxust egyesíti a sportossággal, kimagasló minőségű anyagokkal téve teljessé az összhatást. A vászontető lenyitásával olyan lounge hangulatot kapunk, amely a luxusyachtok atmoszféráját közvetíti. A színek és anyagok gondosan kiválasztott kombinációja mellett a vezérlők valódi fém vagy króm hatású kialakítása tovább fokozza az erősen exkluzív megjelenést. A személyre szabás legszélesebb skáláját számos bőr-, nappa bőr- és designo exkluzív nappa bőrkárpitozás adja, hatféle belső színkoncepció alapján, közöttük a hajózás inspirálta mély tengerkék és porcelán kombinációval.
Az új S-osztály Cabriolet modellben ünnepli premierjét az új intelligens klímavezérlő rendszer, amely a jövőben a Mercedes-Benz összes nyitott autójában különösen felhasználóbarát kialakítással gondoskodik majd az ideális hőkomfortról. A Mercedes-Benz klímaszakértői ehhez a rendszerhez teljesen új szoftver architektúrát fejlesztettek ki, amelyet modern „hardware-in-the-loop” teszteljárással intenzíven teszteltek, mielőtt a finomhangolás megtörtént a klímacsatornában és a tesztvezetések során. A hagyományos rendszerekkel ellentétben a klímavezérlés itt teljesen automatikusan történik. Ez azt jelenti, hogy a vezetőnek nem kell külön üzemmódot kiválasztania zárt vagy nyitott tetőhöz, vagy éppen hőmérséklet-beállítást elmentenie a különböző vezetési módokhoz.
Az S 500 Cabriolet biturbó, V8-as erőforrása 455 lóerőt teljesít. A 4663 cm3-es hengerűrtartalom révén a tekintélyes 700 Nm csúcsnyomaték már 1800-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. A Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabriolet pedig igazi álomautót testesít meg. Az 5,5 literes, biturbó V8-as motorja 585 lóerős csúcsteljesítményt kínál 900 Nm nyomaték mellett, amely a hátul hangsúlyosabban hajtó AMG Performance 4MATIC összkerékhajtásnak is köszönhetően mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsítja a luxus kabriót álló helyzetből 100 km/h-ra. precíz működésről tesz tanúbizonyságot. Az S-osztály szedán és Coupé változatához hasonlóan ez a Cabriolet is számos új asszisztens rendszerrel elérhető, amely a vezetést még kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi.
Összességében a „csillagos” mérnökök sikeresen teljesítettek két teljesen ellentmondó célt: torziós merevség tekintetében az S-osztály Cabriolet az S-osztály Coupé szintjén áll, ugyanakkor a modell tömege alig növekedett a testvérmodellhez viszonyítva.