Ma már nincs olyan autógyár aki egy modellel beérhetné. Míg évekkel korábban elég volt egy jól sikerült modell a Rolls-Royce-nak ma már kevés ha csak egy limuzin van kínálatban. Ennek megfelelően folyamatosan szélesítik a palettát és legkisebb kupének a Wraight-nak immár megérkezett a fedetlen változata is, amely a Dawn nevet kapta.
A Dawn csak a patinás brit márkánál lehet belépőmodell, hiszen 5,3 méter hosszú és több mint 100 millió forintos árával a többeikhez viszonyatva így is csak legekben beszélhetünk róla. A jelenlegi palettán a Dawn egyébként a hatodik modell. Nem teljesen új a kocsi, a karosszéria elemek 20 százaléka maradt meg a kupéból, mégpedig a sajátos front-rész és a hátrafele nyíló oldalajtók.
A vászontető külön helyet kapott a csomagtartó mellett, ennek egyetlen hátránya így az lett, hogy felhúzott tető mellett is mindössze csak 295 literes a csomagtartó. Cserébe viszont a gyár állítja a Dawn a világ legmerevebb karosszériájával rendelkező fedetlen modellje.A vászontetőt egyébként 21 másodperc alatt nyíthatjuk le, vagy csukhatjuk be, és mindez nemcsak álló helyzetben hanem 50 km/h-s sebességig menet közben is végrehajtható.
A csomagtérrel szemben az utastér négy felnőtt számára is kellő kényelmet biztosít. A tökéletes komfortól légrugós kerékfelfüggesztés gondoskodik, amelyet a Wraight-hoz képest lényegesen finomabbra hangoltak, hiszen azért egy kabrió mégiscsak nyugalmasabb mint egy kupé.
A gépháztető alatt maradt minden a régiben a Dawn hajtásáról is 6,6 literes, tizenkéthengeres erőforrás gondoskodik. A V12-es motor 570 lóerős teljesítményét és 780 Nm-es maximális forgatónyomatékát és számokra váltva 4,9 másodperces 100-as sprintet és közel 300 km/h végsebességet kapunk, amely igazán kellemes érték figyelembe véve a 2560 kg-os saját tömeget.
Valószínűleg aki megvásárólja a több mint 100 millió forintos Rolls-Royce kabriót, annak már mellékes 14,2 literes (és sokat javult) átlagfogyasztás.