KTM X-Bow GT: Vásárfia

Az X-Bow históriája 2008-ban kezdődött, ekkor debütált az első példány a Genfi Autószalonon. A gyártó eredetileg évi 500 darab gyártását tervezte, de a siker hamar felülmúlta a várakozásokat, és a tervezett kvóta azóta megduplázódott az egyébként egyáltalán nem olcsó járműből. De hát az extravaganciának ára van.

Az X-Bow evolúciójának Genfben most bemutatott darabja az urbánusabb oldalát mutatja az izomgolyónak. A Gran Tourismo már nem követeli meg a bukósisakot, ugyanis vadonatúj elemként szélvédőt és keret nélküli oldalüvegeket kapott. Az új GT alacsonyabb, szélesebb és erőteljesebb megjelenést sugároz. A megnövelt üvegfelületek ellenére sem romlott az aerodinamikája, az „A” oszlopot is a lehető legvékonyabbra tervezték, hogy az ne zavarja a kilátást még kanyarodáskor sem.

A GT műszaki alapja a család „R” tagjára épül, így ebben is az Audi 2,0 literes TFSi erőforrása dolgozik. Az aggregát 285 lóerőt és 420 Nm forgatónyomatékot teljesít, és mindössze 4,1 másodperc kell ahhoz, hogy álló helyzetből 100 km/órára gyorsítsa a 847 kilós kasztnit. A 231 km/óra végsebességre képes autó motorjához egy hatsebességes manuális váltó csatlakozik.A hátsókerék-meghajtású autóba egy mechanikusan zárható differenciálművet is szereltek.

Az üvegfelületek megjelenése persze magával hozta a járulékos kellékeket is, a GT-ben tehát már ott van az ablaktörlő és -mosó berendezés, szellőztető- és fűtésegység. Speciális szélvédőfűtést alkalmaztak, ami olyan vékony, hogy szinte alig látható, így egy kicsit sem zavarja a sofőrt a kilátásban. Az utastér új középkonzolt, multifunkciós kormányt és különösen kifinomult ergonómiát nyújtó Recaro üléseket kapott. Az X-Bow GT élményért valamivel több mint 72 ezer eurót kell leszurkolni.

Oszd meg!

Vélemény, hozzászólás?