A 918 Spyder prototípus a versenysportból származó csúcstechnológia és az elektromos mobilitás lenyűgöző ötvözetét adja: egyrészt kisautókat megszégyenítően kevés, 70 gramm széndioxidot bocsájt ki kilométerenként, miközben 3 liter üzemanyagot éget el 100 kilométeren, másrészt szuper-sportautós menetteljesítményeket nyújt.
A 918 Spyder a három hibrid meghajtású Porsche modell egyike, amely a Genfi Autószalonon világpremierjét ünnepelheti. A trió – melynek tagjai az új sportos Cayenne S Hybrid terepjáró párhuzamos, teljes hibridhajtással, a 911 GT3 R Hybrid versenyautó elektromos elsőkerékhajtással és lendkerekes energiatárolóval, valamint a kétüléses, nagyteljesítményű, középmotoros 918 Spyder sportautó Plug-in hibridtechnológiával – az új hajtástechnika sokrétű lehetőségei mellett a hibridek terén úttörő Porsche innovációs erejét is megmutatja.
Egy rendkívül hatékony, és szerény károsanyag-kibocsátású hajtáslánccal ellátott, nagyteljesítményű, középmotoros sportautó tanulmánnyal a Porsche tovább növeli kompetenciáját a hibridek terén. Álló helyzetből 100 km/h-s sebességre nem egészen 3,2 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 320 km/h felett van, 7 perc 30 másodpercen belüli körideje a Nürburgring-Nordschleifén pedig még a Carrera GT-énél is kevesebb.
A konnektorról tölthető (Plug-in) hibridhajtással ellátott Porsche 918 Spyder egy vérbeli szuper-sportautó menetteljesítményeit nyújtja az NEFZ norma szerint mindössze három liter üzemanyag felhasználása mellett minden 100 kilométeren. Ez 70 g/km-es széndioxid-kibocsátásnak felel meg. A nyitott kétüléses hajtásáról egy több mint 500 lóerős V8-as motor gondoskodik, melynek legmagasabb fordulatszáma 9.200 fordulat/perc. Emellett a hajtásban még részt vesz egy-egy az első, és a hátsó tengelyen elhelyezett elektromotor 218 lóerős (160 kW) mechanikus összteljesítménnyel. A V8-as az RS Spyder versenyautó sikeres, 3,4 literes erőforrásának továbbfejlesztett változata, a középmotoros építésnek megfelelően a hátsó tengely elé helyezve. Ez a kialakítás a kiváló egyensúly miatt maximális teljesítmény nyújt a versenypályán. Az erőátvitelről egy hétsebességes Porsche duplakuplungos automataváltó gondoskodik, amely a hátsó tengelynél lévő elektromotorok erejét is menedzseli. Az első kerekek elektromos meghajtása egy állandó áttételen keresztül történik.