Alfa Romeo Disco Volante Spyder: Egyedi változat

Az olasz karosszériaépítő műhely, a Touring Superleggera a Genfi Autókiállításon ünnepelte fennállásának 90. évfordulóját, a jeles napra pedig egy igazán mesés modellel, az Alfa Romeo Disco Volante Spyder-rel készült. Az autó az eredeti 1952-es Alfa Romeo C52-es disco volante és a 2012-ben bemutatott Disco Volante Coupé vonalait őrzi, egy gyönyörű kabrió a szél szerelmesei számára.

Alfa Romeo Disco Volante SpyderA cég az 1960-as évekig nagyon sikeres karosszériaépítő műhely volt, 1966-ban azonban hosszú időre be kellett szüntetnie a működését. A 2006-ban a Zeta Europe BV-vel visszatérő Touring azóta azonban olyan meseszép „modelleket” mutatott be, mint a Maserati „alapú” Bellagio Fastback és A8GCS Berlinetta, a Disco Volante 2012, a MINI Superleggera Vision, vagy a Ferrari Berlinetta Lusso.

Interior_(6)A születésnap méltó megünneplése érdekében pedig a Touring az olasz design egyik gyöngyszeméhez, az 1952-es Alfa Romeo C52 sportkocsihoz nyúlt vissza, hogy alapítója, Felice Bianchi Anderloni „a súly ellenség, a légellenállás akadály” szavait követve egy igazi 21. századi műremeket készítsen.

Alfa Romeo Disco Volante SpyderAz olasz mérnökök fáradozása pedig nem volt hiábavaló, hiszen a gyönyörű külső egyszersmind nagyon hatékony is. Az autó 0.25-ös légellenállási együtthatójánál pedig ma jobbat csak olyan modellek tudnak, mint a 2016-os Toyota Prius, vagy a Tesla Model S (mindkettő 0.24-es légellenállási alaktényezővel rendelkezik).

Alfa Romeo Disco Volante SpyderAz 1952-es C52-es alumínium karosszériájának görbe vonalait annak idején a nagyközönség szájtátva bámulta, a gömbölyded csoda a népnyelvben pedig a disco volante (repülő csészealj) becenevet kapta. A forma mellett az autó teljesítményére sem érkezett panasz, a gyönyörű 760 kilogrammos karosszériát ugyanis egy 246 lóerős, 3.5 literes soros hathengeres motor hajtotta, amivel az autó végsebessége a 240 km/órát is elérte. Bár az autóból mindössze csak egy maroknyi példányt gyártottak sokak szerint a Jaguar E-Type-pal egyetemben a C52-es a valaha készült legszebb autó.

Alfa Romeo Disco Volante SpyderAz új Disco Volante Spyder azonban már minden tekintetben a 21. század igényeit testesíti meg. Az autó tető helyett például két eltávolítható 3.5 kilogrammos szénszálas panelt kapott, ami felszerelt állapotban biztonságos kupészerű érzést ad. „Személy szerint én nagyon nehezen választottam a nyitható tető és a szénszálas tető között” – nyilatkozta a Touring design osztályának a vezetője, Louis de Fabribeckers. „Mindkettőnek meg volt az esszenciája, a nélkül, hogy kompromisszumot kellett volna kötnünk a stílusban.”

Alfa Romeo Disco Volante Spyder64 év nagyon sok az autóiparban, így a Disco Volante Spyder sem egyszerűen csak egy modern kiadása a C52-esnek, az egykori legenda DNS-e azonban tagadhatatlanul ott van az új testében. A terjedelmes sárvédők, a kerékjárati ívek, a markáns hűtőrács a régmúltra utalnak, míg a hatalmas hátsó diffúzor már a 21. század teljesítményszintjét vetítik előre a számunkra.

Alfa Romeo Disco Volante SpyderA teljesítménnyel pedig itt sincs gond, hiszen a Touring Disco Volante Spyder szépséges szénszál, alumínium karosszériája alatt egy Alfa Romeo 8C Competizione Spider váz lapul, egy 4.7 literes, 444 lóerős V8-as erőforrással, aminek hála az autó 4.5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebessége, a végsebessége pedig eléri a 292 km/órát. A száguldozást pedig az elől-hátul kettős keresztlengőkaros futómű és a hatalmas szén-kerámia féktárcsák mellett a hatfokozatú, kormányról is kapcsolható szekvenciális váltó, valamint az önzáró differenciálzár is támogatja.

Alfa Romeo Disco Volante SpyderA Disco Volante Spyder azonban sajnos nem fogja elárasztani az utakat a Touring ugyanis mindössze 7 autó megépítését tervezi. Az árról a cég nem adott ki információkat, a végszámla azonban minden bizonnyal nagyon magas lesz, hiszen minden Disco Volante Spyder-hez szükség van egy Alfa Romeo 8C Competizione donorra, amiből hat hónap alatt születik meg az új repülő csészealj.Alfa Romeo Disco Volante Spyder

Oszd meg!

Vélemény, hozzászólás?