Aston Martin CC100: Centenárium

  • Különleges koncepció modellt épített a centenárimura az Aston Martin
Fennállása századik évfordulóját ünnepli az idén az Aston Martin. A nürburgringi 24 órás versenyen mutatta be új centenáriumi tanulmányautóját az Aston Martin. A kétüléses modell jellegében az 50-es évek versenyautóira emlékeztet, karosszériája szénszálas anyagból készült, meghajtásáról 517 lóerős, hatliteres V12-es motor gondoskodik.

Korábban az Aston Martin már bejelentette, hogy méltóképp ünnepli meg a márka fennállásának századik évfordulóját, s épp ezért a kínálat tagjaiból jubileumi modelleket faragnak a britek. Ezúttal a V12 Vantage alapjaira épült CC100 Speedster mutatkozott be, nosztalgikus életérzéssel megtöltve.

Aston Martin CC100A kellemes emlékek az 1959-es Le Mans-i viadalon győztes Aston Martin DB1 versenyautó nyomán ébredtek az alkotókban, s mindez a végeredményen is meglátszik. A legendás őstől örökölte a CC100 a kétüléses speedster stílust, de szinte mindenütt felfedezhetünk apró, finom utalást a múltra. A V12 Vantage platform további különlegessége, hogy hamarosan véget ér az angolok legkisebb V12-es blokkjának forgalmazása, így dupla ínyencfalatnak számít a születésnapi modell.

Aston Martin CC100Ezen kívül az Aston Martin szerint a jövőre nézve is fontos a most bemutatott autó, hiszen a következő évek formai irányára is tesz némi utalást a tanulmány stílusa.A kifogástalanul működő koncepció a Nürburgringen mutatkozott be, méghozzá a 24 órás verseny keretein belül, így a premier volumene is méltó a modell által képviselt értékekhez: a gyártó első embere, Ulrich Bez vitte egy körre az Aston Martin büszkeségét, míg mellette Stirling Moss dirigált egy DBR1-est.

A CC100-ast kevesebb, mint 6 hónap alatt hozták össze a mérnökök, ám a munka tökéletessége megkérdőjelezhetetlen: a végeredményben ötvöződik a DBR1 és a modern Aston Martin stílus, a méretes hűtőmaszk és az oldalsó nyílások, az erőteljes formaterv és az aprólékos részletek pedig a V12 Zagatót juttatják eszünkbe.

A vezető környezetében természetesen a versenyzői múltra való visszatekintés nyomán minimalizmus uralkodik, a sofőrt LCD-kijelző tájékoztatja a legfontosabbakról, de a versenyülések sem maradtak ki a repertoárból.
Aston Martin CC100A négy és fél méter hosszan elnyúló CC100 nagy arányban tartalmaz szénszálas anyagokat, amelyek itt-ott elő is bukkannak, láthatóvá téve a „bőr alatt” feszülő vázszerkezetet. Noha a gyártó nem közölt tömegadatot, nagyjából 300-400 kilogrammos fogyást feltételezhetünk az alaphoz képest, így könnyedén becsúszhat a tanulmány 1200 kg alá.
A karosszéria alatt hatliteres, V12-es szívómotor áll, a gigászi erőforrás pedig szekvenciális váltón keresztül jutattja át a motor 573 lóerős teljesítményét a hajtott, hátsó kerekekre. Számokra váltva ez 4 másodperces alatti 100-as sprintet jelent, az elektronikusan korlátozott végsebesség pedig 290 km/h.

Oszd meg!

Vélemény, hozzászólás?