A letisztultság legszebb formája: az Audi a Párizsi Autókiállításon bemutatja az új TT Roadster és TTS Roadster változatokat. A kompakt kétüléses a dizájn, a hajtáslánc és a futómű terén is új mércét állít.
Különleges fénypontja a TT harmadik nemzedékének az Audi virtual cockpit. A digitális műszeregység elsőként nyújtja az összes információt közvetlenül a vezető látóterében – ez egy igazán figyelemreméltó koncepció. Az Audi TT új kijelző- és kezelőrendszerét már kitüntették a „Car Connectivity Award”, valamint az Automotive Interiors Expo Awards keretében az „Év belsőtér-innovációja” („Interieur-Innovation des Jahres”) díjakkal.
„Egy egyértelmű geometriai szabályok szerint megalkotott kompakt roadster ötlete 1994 őszén született meg, ez képezte az Audi TT eredeti koncepciójának alapját” – mondja Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi AG igazgatótanácsának műszaki fejlesztésekért felelős tagja. „Már első nemzedékében az értelem sportautóját képviselte – egy hiteles formavilágú, lelkes autózásra született jármű volt. Az új TT Roadster esetében következetesen továbbfejlesztettük ezt az elképzelést, és a haladás technikáját az Audi virtual cockpithoz hasonló innovációkkal még jobban megélhetővé tettük.”
A karakteres dizájn és az időtlen szépség egymásra találása – a harmadik generáció TT Roadster és TTS Roadster változatai gazdag hagyományokat folytatnak. Az Audi formatervezői a klasszikus vonalvezetését újraértelmezték és innovatív részletekkel egészítették ki azt.
Az Audi az új TT Roadstert két turbófeltöltéses motorral küldi versenybe, egy TDI- és egy TFSI-erőforrással, míg a TTS Roadsterben egy erőteljes TFSI-aggregát gondoskodik a lendületes vonóerőről. Elődeik képességeit alaposan felülmúlják 184 lóerő és 310 lóerő közötti teljesítményükkel, ám üzemanyag-fogyasztás tekintetében egyértelműen alulmúlják azok adatait.