A világ leglenyűgözőbb két- és négykerekű járműkülönlegességeinek múltbéli emlékeit és majdani elképzeléseit 1929 óta évről évre a Concorso d’Eleganza Villa d’Este „guruló műalkotásainak” kivételesen rendhagyó kiállítása gyűjti csokorba az olaszországi Comói-tó partján. A történelmi klasszikusok és a modernkori vívmányok gyűrűjében a BMW Motorrad idén újfent egy lélegzetelállító tanulmányt mutat be, BMW „Concept 101” néven.
A „Concept 101” elnevezés az egyedülálló motorkerékpár-tanulmány erőforrásának hengerűrtartalmára utal. A kétkerekű koncepció meghajtásáról gondoskodó soros hathengeres motor lökettérfogata 1 649 köbcentiméter, ami hozzávetőlegesen 101 köbhüvelyknek felel meg az angolszász hengerűrtartalom-meghatározás mértékegysége szerint. Mint ilyen, a „Concept 101” messze túlmutat a puszta lóerő-értékeken és gyorsulási adatokon – csakis az erőteljes és zavartalan motorozás mindent elsöprő élménye számít. A soros hathengeres motor hatalmas forgatónyomatéka minden közlekedési szituációban rendkívüli vonóerőt garantál.
A 101-es szám ezen felül a különleges jármű létrejöttének helyét is jelöli: a BMW Motorrad dizájnerei a 101-es országút szomszédságában található Newbury Parkban, a BMW Group leányvállalataként működő Designworks Kalifornia állambeli tervezőstúdiójában fogtak össze ott dolgozó kollégáikkal, hogy megépítsék azt a lélegzetelállító motorkerékpár-tanulmányt, amely egy teljesen új túrafilozófia szerint emeli soha nem látott szintre a kétkerekű minőség és exkluzivitás mércéjét. „Egyértelmű elképzelés vezetett minket, amikor megalkottuk ezt a koncepciót: „a végtelen utazás és a szabadság kétkerekű szimbóluma” („The Spirit of the Open Road”) mottó alatt egy olyan nagyteljesítményű, érzelmekben gazdag és kiemelkedően exkluzív, hathengeres motorkerékpárt akartunk életre hívni, amely minden utazást kivételes, felejthetetlen élménnyé varázsol. Egy olyan járművet, amely különlegessé tesz minden együtt töltött pillanatot, amely elfeledteti, merre is kell, hogy vigyen az út” – nyilatkozta Ola Stenegard, a BMW Motorrad járműtervezési részlegének vezetője.
A „Concept 101” tanulmánnyal a bajor gyártó a „bagger” stílusú motorkerékpárok modernkori BMW-értelmezését fejezi ki. A koncepció rendkívül elnyújtott és áramvonalas sziluettje már messziről kiemelkedik a tömegből. A szupersport-motorok alacsony frontrészével és hátrafelé magasodó kialakításával ellentétben a BMW Motorrad „Concept 101” csepp alakú sziluettjét a „baggerek” jellegzetes felépítése szerint rajzolták meg a tervezők, amelynek a fejidom a legmagasabb pontja. Közvetlenül alatta kapott helyet a hatalmas első kerék, amely szinte húzza maga mögött a laposan elnyújtott sziluettet. A koncepció karakteres stílusa mindeközben újabb és újabb kétkerekű kalandra csábít. A tökéletes „baggeres” arányok szerint megtervezett formát a jármű hátsó kereke melletti két oldalra erősített túradobozok zárják, amelyeket a tanulmány áramvonalas íveihez illesztettek.