Nem olyan régen a Bugatti összeterelgette egy kupacba a limitált szériás változatait. A hat felvonultatott Veyron legenda mindegyike a márkához kapcsolódó emblematikus személyiséghez kötődik. A tiszteletükre készült egyedi példányok a Veyronok csúcsát is jelentik.
A Bugatti cég olasz, francia és német vegyesvállalatként indult, alapítója Ettore Bugatti volt. A sportautógyártásra szakosodott cég teljes manufaktúrában állította elő autóit. A második világháború és az utána következő évek azonban teljesen a csőd szélére sodorták a Bugattit, amit később el is adtak. A Bugatti ma már köztudottan a Volkswagen elitmárkája, a poraiból újraélesztett márka a Veyronnal igazi szuper-sportautót alkotott, amit a német Hartmut Warkuß tervezését dicséri. Az autó a nevét Pierre Veyron után kapta, aki Bugattival nyerte meg a le mani 24 órás versenyt. A bemutatásra kerülő Veyron legendák azonos alapokra épültek, mindegyikben 1200 lóerős erőforrás dolgozik és 2,5 másodperc elegendő nekik a 100 km/óra eléréséhez, a végsebességük 431 km/óra.
A darabos sorozat utolsó tagjaként lépett színre a sorozatot záró Ettore Bugatti változat. Az elnevezés nem véletlen, ez lesz a legutolsó Legends sorozat. Mindössze három példányt építenek a Grand Sportból „tuningolt” verzióból. Az Ettore Bugatti változat jellemzői a kézzel csiszolt alumínium-borítású első, és az egyedi kék karbonszálas műanyag hátsó burkolat. Speciális könnyűfém keréktárcsákat készítenek a három modell számára, és természetesen nem hiányozhat a mester Ettore Bugatti aláírása sem. A kézjegy nem az utastérbe, hanem az autó hátuljára, az embléma alá került. Belül barna bőr, a kék üvegszál, nyers alumínium felületek és a hátsó burkolatéhoz hasonló színű szürkéskék műanyag kombinációja teremt sajátos hangulatot.
Ahogy a Legends sorozat korábbi modelljei is, úgy az Ettore Bugatti változat is jóval drágább, mint a normál sorozatban készített változatok. Az alapár több mint 2 millió euró (630 millió Ft), de szinte biztos, hogy mindegyiknek igen hamar lesz új gazdája, hiszen ezek a szupersportkocsik már az utolsó Veyronok közé tartoznak.