A Ferrari California T az elegancia, sportosság, sokoldalúság és exkluzivitás megtestesítője: tulajdonságok, amelyek az 1950-es évektől kezdve jellemzik a California modellt. A California T számos fejlesztésen esett át, miközben sikeres jellemvonásait megőrizte, mint például a 2+ koncepció, elegáns utastér, valamint lenyitható keménytető (RHT) amely a sikkes coupé-t 14 másodperc alatt egy kifinomult nyitott kabrióvá változtatja.
A modell új technikai megoldásai között fontos szerepet tölt be a vadonatúj 8 hengeres turbómotor. Maranello mérnökei egy teljesen új erőforrást építettek, amely kiváló teljesítményével, kirobbanó gyorsulásával és élénk hangzásával egyedülálló a turbómotorok között. Ez az első alkalom, hogy olyan turbómotort sikerült fejleszteni, amely biztosítja az azonnali válaszreakciót, és szívómotorhoz hasonló nyomatékgörbéje van az adaptív töltőnyomás szabályzónak köszönhetően.
A közvetlen befecskendezésű, 3855 cm3 8 hengeres turbómotor az autó orrába került beépítésre, az első tengely mögé, az alváz lehető legalacsonyabb pontjára. Teljesítménye 560 lóerő 7500-as fordulaton, (145 LE/l literteljesítmény, amely egyedülálló a kategóriában) maximális forgatónyomatéka pedig 755 Nm. Számok, amelyeknek a California T kiemelkedő gyorsulását köszönheti, 0-100 km/h sebességre való felgyorsulásra csupán 3.6 másodpercre van szüksége.
Ahogyan a Formula 1-ben is az idén, a turbó megoldást az üzemanyag-fogyasztás- és a CO2 kibocsájtás csökkentésének érdekében használták fel. Az előző modellhez képest az üzemanyag-fogyasztás körülbelül 15 százalékkal csökkent annak ellenére, hogy a teljesítmény 70 lóerővel és a forgatónyomaték 49 százalékkal növekedett. A károsanyag-kibocsájtás 250 g/km, amely 20 százalékos csökkenést jelent az elődmodellhez képest. A California T motorja számos más Formula 1-es megoldással gazdagodott; alacsony ellenállású turbólapátok, az azonnali gázreakció érdekében.
Különleges figyelmet fordítottak a dizájn kialakításakor, hiszen figyelembe kellett venni a kifutó modell külső méreteit, mégis teljesen új karakter létrehozása volt a cél. Az elegáns arányokat a Ferrari Styling Centre és a Pininfarina studio közösen alkotta meg, és egy hamisítatlan orrmotoros Ferrari formát sikerült alkotni. A California T orrát és oldalsó részét a 250 Testa Rossa ihlette, míg a kompakt, erőtől duzzadó hátsó rész megrajzolásánál az aerodinamikailag előnyös formát valósították meg.