Jannarelly Design-1: A régi roadsterek szelleme

Anthony Jannarelly az ’50-es és ’60-as évek időtlen, klasszikus roadstereit ídézte meg legújabb, Design-1 sportkocsi tervében.

Jannarelly Design-1Jannarelly mindig valami hihetetlenül izgalmas, újszerű és pompás dizájnnal tud előrukkolni, így mindig külön öröm az ő munkájában gyönyörködni. Amilyen klassz a forma, annyira egyszerű viszont a névválasztás, hiszen a korábbi terve a „Sand Racer” és a „Design-1” sem tűnik túl ötletes elnevezésnek.

Jannarelly Design-1A Design-1 egyértelműen megidézi az autóipar klasszikus korszakát. Bárki, aki ismeri az ’50-es évek kiváló roadstereit, azonnal meglátja a hasonlóságokat. Gondolhatunk itt például a Ferrari 250 Testa Rossa-ra vagy a Shelby AC Cobra-ra.

Jannarelly Design-1Az autó tehát bőven merített az elődöktől is, ám természetesen megvan neki a saját karaktere. Érdekessége, hogy bár első ránézésre azt gondolhatnánk, hogy a motorja elöl található, ez nem így van. A 304 lóerős, 3.5 literes, V6-os motor, amely a hátsó kerekeket hajtja, az ülések mögött kapott helyet. Az erőátvitelt egy hatfokozatú, manuális váltó segíti. Könnyű és egyszerű szerkezete magában foglal egy acélcső alvázat, alumínium, szénszálas vagy üvegszálas karosszériaelemeket, egy apró szélvédőt és egy egyszerű, sofőrközpontú, kétüléses belső teret.

Jannarelly Design-1A mindösszesen 710 kilós autó 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 217 km/h. Az első prototípust Dubaiban gyártja le Jannarelly és csapata. Az első darabokat valószínűleg idén nyáron kezdik majd el leszállítani. Jannarelly állítása szerint a verda egyik legnagyobb erőssége a testreszabhatósága lesz. Egy rakatnyi kiegészítőt lehet hozzá külön kérni. A karosszériaelemektől kezdve a szélvédőig mindent külön kérésnek megfelelőre szabnak. Ha kell keménytetőt és különböző aerodinamikai elemeket is szerelnek rá. A lehetőségek végtelenek.

Oszd meg!

Vélemény, hozzászólás?