Elkészült a McLaren MP4-12C második változata, a Spider. Tető nélkül 625 lóerős teljesítménnyel. Az autó lényegében megegyezik a kupé változattal, az alapját adó karboncella is ugyanolyan, nem kellett módosítani a tető hiánya miatt.
Az ígéretek után megérkezett a szintén kétüléses Spider verzió, mely technikailag természetesen teljesen megegyezik kupé testvérével, azt leszámítva, hogy kétrészes keményteteje nyitható, s ezzel még intenzívebb, közvetlenebb lehet a vezetés élménye. A ’spideresítéssel’ különben mindössze 40 kilót szedett fel az autó, aminek köszönhetően csupán elhanyagolhatóan lett lassabb a ’hagyományos’ MP4-12C-nél.
Az elektromechanikus rendszer 17 másodperc alatt nyitja-csukja a tetőt, 30 km/óráig menet közben is képes erre. A technika beépítése nyomán sokkal nehezebb sem lett a McLaren, hiszen csupán 40 kilóval nyom többet az új variáns, mint a kupé. A tető egy 52 literes üregben bújik meg lenyitott állapotban, ez felcsukott tető mellett csomagtartóként használható.
A középre beépített kétturbós, 3,8 literes V8-as, M838T kódjelű erőmű 7500-nál érkező 625 lóereje és a 3000 1/perces főtengelyfordulattól rendelkezésre álló 600 Nm-es nyomatéka már önmagában sokat ígér (a motor ördögi üvöltését érdemes is meghallgatni a lenti, több mint 2 perces gyári videóban), és a brit sportautó hátsó kerekei bizony képesek is útra vinni a kövér teljesítményt. A 3,3 másodperces 0-100-as gyorsulási adat ráadásul 3,1 szekundumra mérséklődik, ha Pirelli Corsa félslick gumikat rendelünk az autóhoz és így 9 másodperc után akár 200 km/h-val is száguldhatunk (a negyed mérföld 10,8 másodperc alatt teljesül). Mindeközben ha szükséges, kovácsolt alumínium agyra szerelt, öntöttvas féktárcsák gondoskodnak a tisztességes lassulásról, ráadásul aktív aerodinamikai elemek szintén segítenek a fékpedál taposásaok.
A hasonló árfekvésű konkurenciának egyedül a 329 km/h-s végsebesség elérésével van esélye felvenni a kesztyűt. Hiába, a 75 kilogrammos szénszálas karosszéria által is elősegített 1,35 tonnás száraz tömegnek megvannak a maga előnyei. A hétköznapi használatot megkönnyítendő, a hétsebességes SSG duplakuplungos váltó négy programmal rendelkezik: a Normal, Sport és Track (verseny), valamint Winter (téli) fokozatokhoz a futómű is ettől függetlenül ugyanezen négy állásban alkalmazkodhat. A legendás Nürburgring Nordschleife versenypálya körét különben várhatóan 7:30 percen belül lesz képes teljesíteni a nyitható tetejű McLaren.