Húsz évvel azt követően, hogy az 1990-es években felforgatta a kis roadsterek piacát a Porsche amolyan belépő modellje a Boxster új névvel, és ezentúl már egy turbómotorral ered a nagytestvér, a legendás 911-es nyomába. Az új 718 Boxster és testvére a hamarosan érkező 718 Cayman névválasztásával a Porsche hosszú szünet után használja ismét a 718-as típusmegjelölést, amivel a motor méretére és az 1950-es, 1960-as évek zseniális 4 hengeres boxer versenyautóira tesz utalást. Az új modellbe ugyanis a Boxster hagyományosan hathengeres boxermotorja helyet már egy négyhengeres turbós boxermotor került.
A Boxster alap motorja ezentúl egy 2 literes turbós boxer lesz 300 lóerővel és 380 Nm-es nyomatékkal, míg a Boxster S már egy szintén négyhengeres, de 2,5 literes 350 lóerős és 409 Nm-es nyomaték leadására képes turbómotort kap. Mindegyik motorhoz egy hathengeres manuális, vagy egy üzemanyag takarékos móddal is rendelkező PDK váltó kérhető. Az új motorral és a remek váltókkal pedig nem csak, hogy 35 lóerővel erősebbé váltak a Boxster modellek, de a gyár állítása szerint 14 százalékkal kevesebbet is fogyasztanak.
Annak érdekében pedig, hogy a pilóták a lehető legteljesebb mértékben ki tudják használni a kis turbómotor képességeit a Porsche mérnökei újrahangolták a Boxster felfüggesztését és az elektromos szervókormányát, valamint erősítettek a fékrendszerén is. Mindez jobb kanyarodási és irányíthatósági tulajdonságokat jelent legyen szó versenypályáról, kanyargós országútról, autópályáról, vagy városi araszolásról. Az amúgy is parádés vezetési élményt pedig az opcionális, teljesen testre szabható aktív felfüggesztési rendszerrel (Porsche Active Suspension Management – PASM) pedig még tovább javíthatjuk.
Mindezek eredményeképpen nem meglepő, hogy az új Boxster bizony gyorsabb az elődjénél. Az alap modell PDK váltóval például 0,7 másodperccel rövidebb idő alatt, mindössze 4,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100-as sprintet miközben a végsebessége 274 km/h-ra nőtt. E közben a 285 km/h-s végsebességre képes Boxster S-nek is fél másodperccel kevesebb, mindössze 4 másodperc kell a 100 km/h-s sebesség eléréséhez.
Az autó külsejéhez a Porsche szokásaihoz híven csak finoman nyúltak hozzá a cég mérnökei, annak ellenére, hogy tulajdonképpen a szélvédő, a csomagtérfedél és a tető kivételével gyakorlatilag minden megújult a Boxsteren. Az áttervezett Bi-Xenon, LED lámpák mellett a legszembetűnőbb változást az új küszöbök és hátsó légbeömlők, valamint az új 19 collos Boxster S felnik jelentik. Beülve pedig új műszerfal panel fogad bennünket, ahol már minden változatban alap az érintőképernyős Porsche Communication Management (PCM) rendszer legújabb változata.