Porsche 911 Carrera: Turbós szívvel

A Porsche a Frankfurti Autókiállításon a teljesítmény és a gazdaságosság jegyében mutatta be a 918 Spyder, a 911 Turbo és a 911 GT3 modelljein végrehajtott változtatásokat, illetve a Carerra új turbómotorját.

A legfontosabb változtatások mivel a Porsche-ról van szó, így a motorokat érintették. A Carerra egy új 3.0 literes, 370 lóerős, 449 Nm-es erőforrást kapott, amivel 0-ról 100 km/h-s sebességre 4 másodperc alatt gyorsul. A frissített Carerra S ezzel szemben további 50 lóerővel és 50 Nm-rel rendelkezik, aminek révén mindössze 3,7 másodpercre van szüksége a 100 km/h elérésére, míg a végsebessége eléri a 307 km/h-t, ami 13 km/h-val több a Carerra alapváltozatánál.

Porsche 911 CarreraA plusz lóerőket a turbófeltöltő kompresszorkerekének a módosítása, az egyedi kipufogórendszerből és az átdolgozott motorvezérlő (ECU) rendszerből sikerült kinyerniük a német mérnököknek.Az új motor pedig nem csak, hogy erősebb, de 12 százalékkal kevesebbet is fogyaszt, ráadásul javult a motor gázreakciója, és csendesebbé is vált. A jobb gázreakció mellett a vezetési élményt a 10 milliméterrel alacsonyabbra állított aktív PASM (Porsche Active Suspension Management) felfüggesztés is fokozza, míg az új lengéscsillapítók menet közben jobban kontrollálják a karosszéria dőlését a korábban alkalmazott felfüggesztési elemeknél.

Porsche 911 CarreraMostantól pedig a GT3-nál és a GT3 RS-nél alkalmazott hátsókerékkormányzás is elérhetővé vált a Carrera S-nél. Belül a 911-es megkapta a 918 Spyder kormánykerekét, illetve bemutatkozik az új Porsche Communication Management (PCM) névre hallgató információs és szórakoztató rendszer, amely Wi-Fi kapcsolattal rendelkezik, kompatibilis az Apple CarPlay-el és 7 colos érintőképernyője van. A motor és a belső mellett a Carerra külsejét is átdolgozták a németek, így új a hátsó lámpa, a hátsó lökhárító és kerékjárati ív, ami alá mostantól 305 milliméter széles abroncsok is beférnek.

Oszd meg!

Vélemény, hozzászólás?