A Porsche tavaly a Genfi Autószalonon tartotta a legkisebb típus, a Boxster új generációjának világpremierjét nagyfiút faragva a kisöcsiből!Az új Boxster generáció technikai csúcspontja a könnyűépítésű karosszériának köszönhető jóval alacsonyabb tömeg és a teljesen átdolgozott futómű. A középmotoros roadster optikailag is teljes átalakuláson ment keresztül: a tengelytáv növekedett, a nyomtáv szélesebb lett és a kerekek is nagyobbak lettek.
1996-ban mutatta be a Porsche az első generációt, amely nagyszerű vezethetősége és kezessége miatt hamarosan a 911-eshez hasonlóan rajongott sportautó lett. 2005 óta van piacon a második generáció, így már zuffenhauseni mércével is eljött az idő a modellváltásra. A 981-es típuskódú, teljesen alumíniumból készült autó vadonatúj fejlesztés. A generációváltás során a Porsche nem csak a menetdinamikát és a vezetési élményt növelte, de az új Boxster 15 százalékkal takarékosabb is lett: modelltől függően bőven kevesebb, mint nyolc liter benzint fogyaszt el 100 kilométeren. A rövidebb túlnyúlásokkal teljesen átformált megjelenésnek, az előretolt első szélvédőnek, a laposabb sziluettnek és a hangsúlyos éleknek köszönhetően a roadster izmosabb, markánsabb benyomást kelt. Ezzel együtt a belső tér nagyobb helyet kínál, miközben a kialakítás a felfelé ívelő középkonzollal az új Porsche irányelvet követi.
Az alapomodell után idén tavasszal elkészült a Porsche mérgesített Boxster változat, amely a Cayanne és Panamera modellekhez hasonlóan a GTS utónevet kapta. A GTS-hez plusz 15 lóerővel erősebb motor és módosított megjelenés jár, valamint alapáron adott a Sport Chrono csomag.
A 3,4 literes, hathengeres boxermotor teljesítménye 330 lóerő a roadsternél, a maximális nyomaték 10 Nm-rel emelkedett az S modellekhez képest. Aki dupla kuplungos váltóval kéri a GTS-t, annak rajtautomatika is jár, aminek segítségével 4,7 másodperces katapult alatt éri el 100 km/h-s tempót a sportkocsi. Gyorsulásban ugyan az automata a jobb, de végsebességben a manuális, 6-fokozatú váltóval szerelt verzió viszi a prímet, 280 km/h-s értékkel. Fogyasztásban megint a PDK váltós modellek vezetnek, azok szabványos átlaga 8,2 l/100 km, míg a kézi váltósok 9,0 l/100 km-es átlagot tudnak.