Lehetne még tovább fokozni a vezetési élményt? Eddig egyetlen szériagyártású smart sem volt olyan erős, mint az új Smart Brabus modellek. Az elődökkel összehasonlítva a csúcsteljesítmény 7 lóerővel, a maximális forgatónyomaték pedig 23 Nm-rel lett magasabb, így az eredmény 109 lóerő 5750/perces fordulatszámnál, valamint 170 Nm, 2000/percnél.
Természetesen a menetteljesítmények is ennek megfelelően sportosak, a Brabus ForTwo például mindössze 9,5 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig eléri a 180 km/h-t. Azonban az izmosabb turbómotor közel sem az egyetlen fontos technológiai újítás. Akár a 40 százalékkal gyorsabb reakcióidejével és a 90 lóerős modellelhez képest rövidebb áttételezésével a twinamic 6-sebességes duplakuplungos automataváltó lényegesen sportosabb lett.
Továbbá a váltó egy rajtautomatika (ún. race-start) funkciót is kapott, amely a lehető legdinamikusabb álló helyzetből történő kigyorsítás érdekében automatikusan beállítja az elindulási fordulatszámot és a kuplung optimális csúsztatását. A rajtautomatika használatához mindössze annyit kell tennie a vezetőnek, hogy álló helyzetben a fékpedál nyomva tartása mellett padlóig nyomja a gázpedált, majd rövid időn belül elengedje a féket, az autó pedig ilyenkor a race-start funkciót automatikusan aktiválva indul el.
Az aktuális smart generáció sportos csúcsmodelljei a megjelenés tekintetében is számos részletükben kitűnnek a palettából: a legfeltűnőbb talán a mattszürke diffúzor-betét a hátsó lökhárítóban, a két krómozott kipufogócső, valamint a szürke, polírozott peremű és matt fényezésű BRABUS Monoblock IX könnyűfém kerékszett. A keréktárcsákon Yokohama sportabroncsok feszülnek, a smart fortwo modellek esetében elöl 185/50 R 16 H, míg hátul 205/40 R 17 Hméretben. Az összes smart BRABUS modellhez szériában jár a zárható kesztyűtartó, a Cool & Audio csomag, valamint a követési távolságra figyelmeztető funkció. Mindezeken felül a smart BRABUS fortwo coupé, illetve forfour modellek gyárilag panorámatetővel érkeznek.