A BMW az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen egy felettébb különleges koncepcióval ünnepli az évtizedekre visszanyúló hagyományok és a kortárs szakértelem innovatív találkozását: a kocsi a nyitott tetős kétüléses élményautók exkluzív újraértelmezése, amit a MINI egy milánói székhelyű, hagyományait végletekig tiszteletben tartó tervező- és karosszériaépítő céggel közösen készített el.
A MINI Superleggera Vision egyfelől egy klasszikus kétüléses roadster, ami kompakt méreteivel és agilis irányíthatóságával a vezetés érzelmi oldalát hivatott kifejezni az elképzelhető legminimalistább stílusban, miközben a karosszéria alatt megbúvó elektromos hajtáslánc jellegzetesen modern dinamizmussal ruházza fel. A MINI és a Touring Superleggera együttműködésének gyümölcse egy minden részletében kidolgozott, egyedülálló modell, amely egy időtlen, varázslatos koncepcióban egyesíti a klasszikus karosszériaépítés hagyományait a MINI hamisítatlan egyéniségével.
A koncepció tökéletes arányai már első pillantásra egyértelművé teszik az elektromos meghajtású MINI Superleggera Vision vezetési élményre tett ígéretét: a feszített motorháztető, a hosszú tengelytáv és a rövid túlnyúlások gondoskodnak a maximális élvezetről. Mint mindegyik MINI modell esetében, a kerekek ezúttal is szinte a karosszéria négy sarkába kerültek, ezáltal a lehető legnagyobb agilitást biztosítva. Az utascella kissé hátrébb került, amely tovább hangsúlyozza a koncepció dinamikus kialakítását. A MINI Superleggera Vision koncepció egyszerre kelt sportos, elegáns és dinamikus benyomást.
A MINI Superleggera Vision elölről a MINI hagyományos formai jegyeivel büszkélkedik: két, kör alakú fényszóró fogja közre a hatszögletű hűtőrácsot, amik évtizedeken át erősített stílusjegyekként, kortárs újraértelmezésben teszik összetéveszthetetlenné a frontrészt. Az olyan feltűnő, klasszikus sportautós jegyek, mint a széles nyomtáv és a jellegzetes, erőtől duzzadó kerékívek, tovább erősítik a frontrész dinamikus megjelenését. A klasszikus MINI-versenycsíkok háromdimenziós domborításként futnak végig a motorháztetőn, miközben a zárt hűtőrács diszkréten utal a koncepció elektromos meghajtására. A két, hűtőrács elé helyezett ködlámpa a fényszórók kör-motívumát viszi tovább, ahogyan a jellegzetes, kör alakú légbeömlők is. A letisztult frontrészt egy szénszálas koptató zárja, amely ugyancsak a MINI Superleggera Vision sportosságát hangsúlyozza.
Köszönhetően a nagy fémlemezeknek, a karosszérián alig található illesztési hézag, amely zárt hatást kelt és magas szintű eleganciát sugároz. A kifejezetten ehhez a koncepcióhoz kevert Como Blue fényezés szinte folyékony hatást kelt a karosszérián, ami így különösen kihangsúlyozza a kifinomult olasz formát. A részletesen kidolgozott felnik és az elegáns visszapillantó tükrök oldalnézetből emelik a koncepció exkluzivitását, míg a szénszálas küszöbök, ahogyan az első koptatók is, a MINI sportos karakterét hirdetik.
A különleges koncepció hátsó részét extravagáns megoldások színesítik, amelyek egyszerre sugallnak dinamizmust és hirdetik a MINI, illetve a Touring Superleggera szokatlan stílusjegyeit. Miként az oldalsó „Touring” vonal kialakítása óriási mérnöki pontosságot, a szokatlan hátsó lámpák kialakítása egészen egyedi tervezői megoldásokat kívánt. A brit zászló motívumai szerint kialakított, szimmetrikusan tagolt lámpatestek a MINI Superleggera Vision koncepció brit gyökerei előtt hajtanak fejet, a LED-technológia alkalmazása a fényszórótestekben pedig az új MINI innovációjára utal. A szénszálas diffúzor a szénszálból készített első koptatóval és oldalsó küszöbökkel együtt a koncepció sportosságát hangsúlyozza.
A MINI Superleggera Vision koncepció karosszériája és utastere tökéletes egységet alkot, amiket csupán az övvonalnál végighúzódó polírozott alumínium csík választ el vizuálisan egymástól. Az utastérben alkalmazott anyagok ránézésre és tapintásra is a hagyománytisztelő és lényegre törő járműépítést hirdetik. A tervezők számtalan helyen használtak kezeletlen alumínium felületeket, amelyek közül a legfeltűnőbb a műszerfal kialakítása. Ez utóbbi egyetlen alumínium lemezből készült, letisztult és fényezetlen felületeivel a szakszerű járműépítés művészetét hirdeti, akárcsak az ajtók és a háromküllős kormány. Az ajtók szerkezeti elemei a brit zászló motívumait ábrázolják, diszkréten utalva a koncepció brit gyökereire.
A műszerfal közepére tervezett központi műszeregység az ikonikus MINI-embléma formáját rajzolja ki, amibe a két jobb oldalra helyezett, kör alakú, fém karimájú műszer mellett egy érintésérzékeny vezérlő egységet szereltek. A jobb oldali műszer egy elegáns, analóg óra, míg a másik kör alakú műszer a két ülés közé épített kamerát aktiválja, hogy a vezetés különösen élvezetes pillanatai egy teljes életre szóljanak.