Pontiac Firebird Trans-Am: Szellemlovas

Ha a Pontiacot nem is támasztja fel, az elmaszkírozott Camaro néhány rajongót talán kárpótolhat, és életben tarthatja a GM sportos márkájának emlékét, legalább még néhány évig.

A Trans Am egy autótípus, amelyet a General Motors (GM) egyik márkája, a Pontiac gyártott, hogy lépést tartsanak az egyre növekvő számú izomautók táborával. 1967 és 2002 között négy különböző generációjú Trans Am született. Ezek az autók a GM jól bevált F-Body karosszériájára épültek, akárcsak a Chevrolet Camaro. Az első generációt 1969-től gyártották. Olyan filmekben szerepelt, mint a „Smokey és a Bandita”, vagy a „Knight Rider”.

Pontiac Trans-AmAz alap természetesen a Chevrolet Camaro, amely régebben is a mindenkori Pontiac Firebird alapjául szolgált, az átalakítás mintájául pedig az 1970-es Trans-Amet választották. A motorháztető, az első és hátsó lámpák, a kétfelé osztott hűtőrács és a nagy hátsó légterelő tökéletesen hozza a Pontiac-hangulatot, a többi pedig a szabványos GM technika, persze jócskán átdolgozva. Az autó teljes neve Lingenfelter Pontiac 455 T/A, amiből a 455-ös szám a motor hengerűrtartalmát jelöli, köbhüvelyben – azaz átszámítva kb. 7,5 literes a könnyűfém blokkos V8-as. Az igazi, klasszikus amerikai sportmotorból 655 lóerőt és 827 Nm-es csúcsnyomatékot hoztak ki, ami még a bő 1700 kilogrammos tömeg mellett is félelmetes dinamikát sejttet.

Oszd meg!

Vélemény, hozzászólás?