Ugyan már a tavaszra készülve, de januárban az Észak-Amerikai Motor Show-n mutatta be a Porsche a 911-es generáció legújabb tagját a Targát. A Cabriolet kivitelt követően több mint 1 évvel bemutatkozó harmadik 991-es változat, három generációnyi szünte és húsz év után hozta vissza a márka kínálatába1965 óta létező Targa modellt.
Az új 991-es kódnév alatt fejlesztett Porsche 911 Targa változatáról is lehullt a lepel, mely úgy emlékeztet minket 1965-ösére, hogy közben nincs olyan érzésünk, mintha ez csak egy másolat lenne. Éppen ellenkezőleg, a Porsche tervezőitől kifejezetten jó ötletnek bizonyult, hogy egy kis nosztalgiával áthatva visszaidézzék az első Porsche 911-es Targa megjelenését. A végeredmény is kifejezetten szép lett, és a matt krómmal ellátott középső oszlop és a hajlított hátsó szélvédő együttese ugyanolyan jól fest a modern környezetben, mint anno.
A széles hátsó karosszéria, amely minden összkerékhajtásos modell sajátja, a Targa bukókeret, a buborék alakú hátsó szélvédő és az alacsony építés rendkívül sportos megjelenést kölcsönöz a legújabb 911-esnek.
Ahogy az első Targánál, úgy ezúttal is kiemelhető az első utasok feletti tetőterület, és nem maradt el a klasszikus, „targa” felirattal ellátott masszív alumíniumszínű bukókeret sem, amely mögött egy óriási üvegkupolával zárul a tető. A korábbi modellhez hasonlóan az új verzióban szintén megtalálható a típus ismertetőjegye, a B-oszlop szerepét betöltő széles bukókeret, az első ülések fölül elcsúsztatható tetőszelvény, és a C-oszlop nélküli hátsó panorámaablak.
A klasszikus modellel ellentétben azonban az új Targa tetőszelvénye gombnyomással nyitható és zárható. A gomb megnyomásakor a teljesen automatikus tetőmozgató szerkezet a vászontetőt a hátsó ülések mögé nyomja be, így semmi sem akadályozza az ott ülőket abban, hogy menet közben élvezhessék a kilátást.
Ezekkel a megoldásokkal az új 911 Targa az 1965-ben piacra dobott klasszikus előd magas minőségi színvonalat képviselő, innovatív változatának bizonyul. A széles hátsó karosszéria, amely minden összkerékhajtásos modell sajátja, a Targa bukókeret, a buborék alakú hátsó szélvédő és az alacsony építés rendkívül sportos megjelenést kölcsönöz a legújabb 911-esnek.
Az új Porsche 911 Targa alapjait meglepő módon nem a Coupe, hanem a Cabriolet adja, ez pedig nem véletlen. Ami harminc-negyven-ötven éve még természetesnek számított, az a mai, luxusra vágyó és tehetős 911-vásárlók esetében kényes probléma, így a manuálisan kivehető tetőelemet (sajnos) el kellett felejteniük a fejlesztőknek. Ehelyett a mérnökök egy teljesen automatikus mechanizmust fejlesztettek ki, ami hasonlóan bonyolult, mint a Cabriolet verzió megoldása: amikor lenyitjuk/visszacsukjuk a magnézium erősítésű vázra húzott, extra jól szigetelő vászon tetőelemeket, a 911-es méretes hátsó eleme az óriási biztonsági szélvédővel együtt hátranyílik, s ezt követően folytatódik a vetkőzési/öltözési manőver.
További érdekes információ, hogy miközben a Cabriolet 911-esek teteje 50 km/h-s tempóig mozgatható, a Targák csak álló helyzetben képesek a tornamutatványra, és a művelet 19 másodpercet vesz igénybe, vagyis lassabb a testvérmodellénél – utóbbi alig 13 szekundum alatt öltözik/vetkőzik. A 911 Targák a 4,5 méter hosszú karosszériában a hátsó, inkább csak formális ülések mögött rejlik az elektromosan mozgatható vászontető. Ezzel a megoldással a farmotoros autóban csupán a hátsó helyek rövidültek, amelyek így leginkább csak az orrban található 125 literes csomagtartó kiegészítésére alkalmasak.
A 911 Targa 4-et 3,4-literes, 350 lóerős boxermotor hajtja. A Porsche dupla-kuplungos (PDK) sebességváltó és Sport Chrono csomag párosításának köszönhetően ez a modell mindössze 4,8 másodperc alatt éri el a 100 kmh-s tempót, végsebessége pedig 282 km/h.
A csúcsmodell a 911 Targa 4S, amelyben 3,8 literes, 400 lóerős motor kapott helyet. Ez a változat közel 300 km/h-s végsebességgel büszkélkedhet, és a PDK és a Sport Chrono csomag összjátéka révén 4,4 másodperc alatt gyorsul fel a 100 km/h-s sebességre.